Strona Główna · Informacje autobusowe · Linki
Nawigacja
Strona Główna
Informacje autobusowe
Kostaryka od A przez Ł do Ż
Rafał Cezary Piechociński
Facebook
Miasta - galeria
Fort Marian
Galeria autobusów i nie tylko
Linki
Kontakt
Szukaj
Jelcz PR110M #745
Ikarus 280.26 #622
Jelcz M11 #695 BB
Jelcz 120M #281
Autosan H9-21 #00522
Jelcz M11 #695
Jelcz 120M #280
Jelcz PR110M #208
Witamy

SŁUPSKIE PRZYTULISKO PASAŻERSKICH KRĄŻOWNIKÓW
"Autobusy na emeryturze"




Przytulisko działa jako Słupskie Muzeum Autobusów. Wchodzi w skład Fortu Marian w Malechowie (40 km od Słupska przy DK6). Składa się z 8 autobusów:

1. Jelcza PR110M #745 (1990, ex MZK Słupsk), Słupszczanin
2. Jelcza M11 #695 (1988, ex MZK Bielsko-Biała), Sieradzanin
3. Ikarusa 280.26 #622 (1986, ex MZK Słupsk), Tarnobrzeżanin
4. Jelcza 120M #281 (1994, ex MZK Grudziądz), Grudziądzanin
5. Autosana H9-21 #00522 (1990, ex PKS Słupsk), Pilanin, "Czaruś"
6. Jelcza M11 #695 (1988, ex MZK Słupsk), Ustczanin
7. Jelcza PR110M #208 (1985, ex MZK Grudziądz), Krośnianin
8. Jelcza 120M #280 (1994, ex MZK Grudziądz), Włocławianin

Zdecydowana większość prezentowanych autobusów pochodzi z dwóch stutysięcznych miast Polski: Słupska i Grudziądza. Dodatkowo jeden autobus sprowadzony został z Bielska-Białej.

Żaden z nich nie został nabyty przypadkowo. O wyborze akurat tych egzemplarzy przesądzało m.in. to, że od nowości bardzo wyróżniały się stanem wizualnym. Niejednokrotnie posiadały legendarnych kierowców, którzy po pracy potrafili pucować ich wnętrza.

Zakupów dokonywano w momencie kiedy upatrzone skreślane były ze stanu danego zakładu i groziła im kasacja. W niektórych przypadkach oczekiwanie na zakup wynosiło ponad 10 lat. Czas ich eksploatacji w komunikacji to od 17 do 23 lat.

Słupsk to jedno z niewielu miast które miało wszystkie trzy środki komunikacji: autobusy (1958-), tramwaje (1910-1959) i trolejbusy (1985-1999). W czasach komunizmu w Kapenie remontowano i złomowano autobusy z całej Polski. Obecnie Słupsk słynie z produkcji autobusów Scania. Był też pierwszym miastem Europy po którym zaczęły jeździć autobusy na etanol.

Rafał Cezary Piechociński

INFORMACJA


W OSTATNIM CZASIE CORAZ CZĘŚCIEJ DOCHODZI DO NIELEGALNYCH WTARGNIĘĆ NA TEREN FORTU MARIAN. MONITORING REJESTRUJE MŁODE OSOBY PARKUJĄCE SAMOCHODY PRZY SZOSIE, NIERESPEKTUJĄCE WYWIESZEK „TEREN PRYWATNY” I WCHODZĄCE NA POSIADŁOŚĆ MIMO ZAMKNIĘTEGO SZLABANU. BYWA, ŻE ODWIEDZAJĄCY WCHODZĄ DO FORTU W GODZINACH OTWARCIA, UDAJĄC JEDNAK, ŻE NIE WIEDZĄ O KONIECZNOŚCI ZAMELDOWANIA SIĘ W BIURZE I UISZCZENIU OPŁATY. CHYŁKIEM PRZECHODZĄ POMIĘDZY POJAZDY I FOTOGRAFUJĄ EKSPONATY. KRĘCĄ SIĘ WOKÓŁ MASZYN BUDOWLANYCH, WCHODZĄ NA SKARPY ORAZ CO NAJGORSZE PO WYJŚCIU Z CIĘŻARÓWEK POZOSTAWIAJĄ ZA SOBĄ POOTWIERANE OKNA I DRZWI. PO WIZYTACH TEGO RODZAJU „MIŁOŚNIKÓW” WIELOKROTNIE DO CZOŁGOWYCH WŁAZÓW I SALONÓW AUTOBUSOWYCH WDZIERAŁ SIĘ DESZCZ. PO CZASIE ICH ZDJĘCIA UKAZUJĄ SIĘ NA RÓŻNYCH STRONACH INTERNETOWYCH. W ZWIĄZKU Z TYM, ŻE DO TEGO TYPU INCYDENTÓW DOCHODZI CORAZ CZĘŚCIEJ INFORMUJEMY, ŻE TEGO RODZAJU INTRUZI SĄ OD NIEDAWNA WYŁAPYWANI I POCIĄGANI DO ODPOWIEDZIALNOŚCI PRAWNEJ.

W FORCIE ZNAJDUJĄ SCHRONIENIE POJAZDY HISTORYCZNE. ZA ZWIEDZANIE ICH OBOWIĄZUJĄ SYMBOLICZNE OPŁATY. CHĘĆ ICH OMIJANIA ODBIERAMY JAKO CWANIACTWO I BEZCZELNOŚĆ, A WCHODZENIE NA TEREN FORTU BEZ ZGŁOSZENIA ZA WTARGNIĘCIE. FORT PRÓCZ FUNKCJI MUZEALNEJ PROWADZI DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ ORAZ ZNAJDUJE SIĘ NA NIM PLAC BUDOWY. NIE PONOSIMY ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA ZDROWIE OSÓB KTÓRE NIELEGALNIE DLA LEPSZYCH UJĘĆ WSPINAJĄ SIĘ NA SKARPY Z PIACHEM, ZAGLĄDAJĄ DO MASZYN BUDOWLANYCH, FOTOGRAFUJĄ W KOPARKACH, MAJSTRUJĄ PRZY PIŁACH I STAJĄ NA STOSACH BEL DREWNA.

NIE CHCEMY BY OSOBY NIEZGŁOSZONE KRĘCIŁY SIĘ PO NASZYM TERENIE.

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie